Про програму
Програма єОселя — це державна ініціатива, спрямована на забезпечення житлом громадян України через іпотечне кредитування.
- Військовослужбовці Збройних сил за контрактом та силовий блок
- Медичні, педагогічні та наукові працівники закладів державної або комунальної форми власності
- Ветерани війни та члени їх сімей
- Внутрішньо переміщені особи
- Інші громадяни, які не мають у власності житла або мають площу менше ніж 52,5 м² на одну особу та + 21 м² на кожного наступного члена сім’ї додатково.
Умови програми:
Програма передбачає пільгове іпотечне кредитування за ставкою від 3% до 7% річних (залежно від категорії).
Мінімальний власний внесок позичальника — від 20% вартості житла (*для молоді до 25 років включно – від 10%).
Максимальний термін кредитування до 20 років.
Хто може скористатися
▼Вимоги до позичальника
Категорії позичальників
▼Категорії, які можуть отримати під 3 (6)%
для науково-педагогічних працівників: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/963-2000-%D0%BF#Text
для наукових працівників: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#n482
▼Категорії, які можуть отримати під 7 (10)%
– ветерани війни та члени їх сімей;
– внутрішньо переміщені особи;
– інші громадяни, які не володіють житлом, або його площа менша ніж 52,5 м² на одну особу та + 21 м² на кожного наступного члена сім’ї додатково
– ВПО перша ступінь споріднення (родичі ВПО, які придбавають житло для ВПО).
Перша ступінь спорідненості, зокрема для внутрішньо переміщених осіб, включає найближчих родичів: батьків, дітей, а також усиновлювачів і усиновлених.
Як взяти участь у програмі єОселя
Крок 1
Подати заявку можна лише через додаток Дія – це єдиний офіційний канал, що забезпечує зручність та ефективну взаємодію по програмі єОселя.
Крок 2
Отримати пропозиції від банків, обрати одну з них.
Крок 3
Пройти перевірку даних та документів в обраному банку.
Крок 4
Вибрати житло, яке плануєте придбати: самостійно обираєте нерухомість, яку хочете придбати, та надаєте в банк необхідні для отримання кредиту документи.
Крок 5
Укласти договори з банком та договір купівлі-продажу: нерухомість оформлюється у вашу власність, кредитні кошти перераховуються банком на рахунок продавця нерухомості.
Як подати заявку на участь у програмі єОселя в застосунку Дія?
▼Через застосунок Дія
2. В розділі “Послуги” оберіть “єОселя” далі виберіть свою категорію та вкажіть сімейний стан.
3. Якщо ви офіційно одружені або в цивільному шлюбі для оформлення заяви знадобиться інформація про вашого партнера: він має зчитати в Дії з вашого застосунку QR-код або просто перейти за посиланням, яке ви йому надішлете.
4.На отриманий запит потрібно вказати або підтвердити відомості:
– про дітей;
– вже наявну нерухомість у власності;
– рівень доходів;
– контактні дані.
На основі цих відомостей Дія сформує заяву, партнер має підписати Дія підписом.
5. Потім таку ж інформацію зі свого боку має внести основний заявник.
6. Вказати дані про житло, яке ви маєте отримати:
– зазначте його вартість,
– розташування,
– суму першого внеску
– оберіть банки, до яких хочете подати заявку на єОселя.
7. На основі всіх цих відомостей Дія сформує вашу заяву, перевірте її та документи з реєстрів та підпишіть Дія підписом.
8. Заява надійшла до банків і протягом доби ви отримаєте попереднє рішення від них на вибір, Дія сповістить вас про це.
9. Потрібно вибрати одну найвигіднішу пропозицію, вони будуть дійсні протягом 30 календарних днів.
Упродовж цього часу обраний банк можна змінити, відмовитись від поточної пропозиції або обрати іншу. Попередні рішення банків, які не були обрані протягом 30 календарних днів автоматично скасовуються. Але ви можете подати нову заяву!
10. Коли ви обрали пропозицію від банку, термін дії заявки в додатку Дії не обмежується, але може обмежуватися умовами банку-партнера. Зазвичай термін дії заявки в банку становить 30 – 60 днів
Які критерії визначення сім'ї, членів сім'ї згідно із програмою?
Членами сім’ї позичальника вважаються:
– дружина або чоловік;
– особи, з якими позичальник проживає разом і веде спільне господарство, навіть якщо вони не перебувають у зареєстрованому шлюбі (крім випадків, коли їхні взаємні права і обов’язки не мають сімейного характеру);
– малолітні та неповнолітні діти (до 18 років, якщо за законом вони не набувають повноліття раніше), які проживають разом з позичальником.
Які вікові обмеження для отримання кредиту?
Програмою «єОселя» встановлені вікові обмеження для позичальників.
Вік на момент отримання кредиту: позичальнику має бути не менше 18 років.
Вік на момент завершення кредитного договору: максимальний вік позичальника не має перевищувати 70 років на дату повного погашення кредиту.
Наприклад, якщо людині 55 років, термін кредитування не може перевищувати 15 років, щоб кредит був виплачений до 70 років.
Додатково Банк має право застосовувати інші вікові обмеження в рамках норм, що встановлені Програмою.
Банки-партнери програми
У яких банках можна отримати кредит за програмою?
Кредит за програмою «єОселя» можна отримати в банках-партнерах:
АТ “ОЩАДБАНК”;
АТ КБ “ПРИВАТБАНК”;
АБ “УКРГАЗБАНК”;
АТ “КБ “ГЛОБУС”;
АТ “СКАЙ БАНК”;
АТ “СЕНС БАНК”
АТ “БАНК КРЕДИТ ДНІПРО”
АТ “МТБ БАНК”
АТ “ТАСКОМБАНК”
АТ “BISBANK”
АТ “АБ “РАДАБАНК”
Відсоткова ставка для категорій позичальників
Який розмір відсоткової ставки?
Для позичальників, які належать до пільгової категорії, відсоткова ставка складає:
– 3 % річних – протягом десяти років з дати укладення кредитного договору;
– 6 % річних – починаючи з одинадцятого року дії кредитного договору з першого календарного дня
Для інших категорій позичальників відсоткова ставка складає:
– 7 % річних – протягом десяти років з дати укладення кредитного договору;
– 10 % річних – починаючи з одинадцятого року дії кредитного договору з першого календарного дня
Термін кредитування
Максимальний термін кредитування за програмою єОселя становить до 20 років (240) місяців.
Термін кредитування може залежати від віку позичальника.
Наприклад, якщо особі 55 років, термін кредитування не може перевищувати 15 років, щоб кредит був виплачений до 70 років*.
* умови банків-партнерів в частині вимог до позичальника можуть відрізнятись від умов програми
Перший внесок
Перший (початковий) внесок
Умови першого (початкового) внеску залежать від віку позичальника на момент видачі кредиту:
Для позичальників до 25 років включно — від 10% оціночної вартості нерухомості.
Для позичальників від 26 років — від 20% оціночної вартості нерухомості.
*умови банків-партнерів в частині вимог до позичальника можуть відрізнятись від умов програми, банки-партнери розраховують можливий розмір першого (початкового) внеску з урахуванням Вашої платоспроможності
Як визначається платоспроможність позичальника
▼Які доходи враховуються банком для розрахунку платоспроможності?
Банки при розгляді кредитної заявки беруть до розрахунку платоспроможності офіційний систематичний дохід, підтверджений документами відповідно до законодавства
З урахуванням доходу позичальника банки визначають можливе фінансове навантаження і розмір кредиту
▼Які документи необхідно надати для підтвердження доходу
Зазвичай перелік документів для підтвердження доходів складається з:
– Довідка з місця роботи, що підтверджують виплати заробітної плати.
– Довідка ОК-5, ОК-7. (доповнити вірну форм.)
– Декларація про доходи (для ФОП).
– Виписка по поточному рахунку (для ФОП).
– Документи, що підтверджують надходження соціальних виплат, в тому числі пенсії.
– Договори або інші документи про додаткові надходження.
Яку нерухомість можливо придбати
▼Для вторинного ринку
В рамках програми єОселя можна придбати в кредит нерухомість на первинному або вторинному ринку
Предмет іпотеки має бути розташований на території України, винятками є – об’єкти житлової нерухомості, що розташовані на територіях активних бойових дій, територіях активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією
Окремі умови для вторинного ринку
для категорій під 3(6)% та ветеранів:
– квартира в багатоквартирному будинку або житловий будинок введений в експлуатацію не пізніше ніж 10 років до дати укладення договору, якщо такий об’єкт нерухомості розташований в Чернігівській, Сумській, Харківській, Запорізькій, Херсонській областях;
– квартира в багатоквартирному будинку або житловий будинок введений в експлуатацію не пізніше ніж 3 роки до дати укладення договору, якщо такий об’єкт нерухомості розташований в інших областях (крім Чернігівської, Сумської, Харківської, Запорізької, Херсонської областей) або м. Києві;.
для позичальників, які є ВПО:
квартира в будинку або житловий будинок введений в експлуатацію не пізніше ніж 10 років до дати укладення договору
для інших категорій позичальників:
квартира в будинку або житловий будинок введений в експлуатацію не пізніше ніж 3 роки до дати укладення договору
Більш детально про категорії позичальників та вік житла можна дізнатися тут
▼Для первинного ринку
Квартири в будинках, які будуються забудовниками, що акредитовані банками
Переглянути на мапі перелік акредитованих банками об’єктів, що будуються, в яких можна придбати майнові права на квартиру за програмою єОселя: https://ukrfinzhytlo.in.ua/mapp/
Яка процедура оформлення та видачі кредиту?
З яких етапів складається оформлення іпотеки по програмі єОселя?
Оформлення іпотеки за програмою єОселя складається з наступних кроків:
1) Подати заявку в застосунку Дія
2) Отримати попереднє рішення від банку
Банк перевіряє вашу платоспроможність, чи відповідаєте ви умовам програми.
3) Замовити та отримати звіт про оцінку нерухомого майна в акредитованого банком суб’єкта оціночної діяльності, надати необхідний пакет документів банку (повний перелік визначається умовами банку).
4) Отримати остаточне рішення банку щодо можливості надання кредиту (банк приймає остаточне рішення на підставі надання повного пакета документів).
6) Укласти договори (банк і позичальник узгоджують дату оформлення кредиту):
– кредитний договір,
– договір купівлі-продажу,
– іпотечний договір,
– договір страхування нерухомості
– інші договори за умовами банку
Перерахунок кредитних коштів здійснюється на рахунок продавця нерухомості
Перелік документів
Перелік документів для прийняття остаточного рішення банком по кредитній заявці позичальника
Документи по позичальнику/поручителю:
- Паспорт, якщо це ID карта, то додатково потрібна довідка про реєстрацію місця проживання
- РНКППО
- Довідка про заробітну плату з місця роботи
- Декларація про доходи, якщо позичальник ФОП
- Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, якщо позичальник ФОП
Документи подружжя (чоловік/дружина):
- Свідоцтво про шлюб
- Паспорт, якщо це ID карта то додатково потрібна довідка про реєстрацію місця проживання подружжя
- РНКППО подружжя
- Документи що підтверджують доходи подружжя
Документи, якщо позичальник має неповнолітніх дітей
Свідоцтво про народження дітей
Інші необхідні документи по позичальнику
- Довідка/документ з місця роботи про підтвердження пільгової категорії (для окремих категорій позичальників)
- Заява/документ, що підтверджує, що позичальник не користувався пільговими програми кредитування (оформлюється в банку)
- Витяг/заява про відсутність відчуження майна протягом останніх 12 місяців (оформлюється у нотаріуса)
- Витяг з ДРРП про майно у власності (для кожного члена сім’ї)
Документи на нерухомість (вторинний ринок)
- Правовстанавлюючі документи
- Витяг з ДРРП
- Технічний паспорт
- Оцінка СОД
Документи на нерухомість (первинний ринок)
Договір бронювання
Документи продавця (фіз особа)
Документи продавця (юридична особа)
Банк самостійно отримує пакет документів у продавця-забудовника
Якщо продавець юридична особа але не є забудовником, банк визначає необхідний пакет документів і надає такий перелік позичальнику для сбору документів
Розрахунок нормативної площі
▼Для квартири
Квартира, або майнові права на житло: з розрахунку 52,5 м2 на 1 особу та додатково 21 м2 на кожного наступного члена сім’ї (Ваш чоловік/дружина та малолітні і неповнолітні діти, що проживають з Вами)
▼Для будинку
Площа житлового будинку складає не більше, ніж 62,5 м² на 1 особу та додатково 21 м2 на кожного наступного члена сім’ї (Ваш чоловік/дружина та малолітні і неповнолітні діти, що проживають з Вами)
Обране житло перевищує нормативи за програмою
▼Чи можна придбати нерухомість площею більшою, ніж нормативна?
Так, можна. Сума перевищення нормативної площі житла або майнових прав на житло покривається позичальником за рахунок першого внеску.
Нормативна площа для квартири: 52,5 м2 на 1 особу та додатково 21 м2 на кожного наступного члена сім’ї.
Нормативна площа для приватного будинку: 62,5 м2 на 1 особу та додатково 21 м2 на кожного наступного члена сім’ї.
Наприклад:
▼Чи можна придбати нерухомість, якщо фактична вартість кв.м. перебільшує граничну вартість?
Так, можна. Сума перевищення граничної вартості 1 кв. метра та нормативної площі житла покривається позичальником за рахунок першого внеску.
Гранична вартість 1 кв. метра загальної площі житла або майнових прав на житло для мм. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова не може перевищувати опосередковану вартість спорудження житла за регіонами України, визначену Мінінфраструктури та збільшену у два рази, для міст з населенням понад 300 тис. осіб, обласних центрів, а також населених пунктів, які розташовані на відстані до 15 кілометрів від меж м. Києва та обласних центрів, – у два рази, для міст та інших населених пунктів з населенням до 300 тис. – 1,75 раза у відповідному регіоні.
Наприклад:
▼Чи можна придбати нерухомість якщо фактична площа житла перевищує нормативну та фактична вартість кв.м. перебільшує граничну вартість?
Так, можна. Сума перевищення граничної вартості 1 кв. метра та нормативної площі житла покривається позичальником за рахунок першого внеску.
– Гранична вартість 1 кв. метра загальної площі житла або майнових прав на житло для мм. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова не може перевищувати опосередковану вартість спорудження житла за регіонами України, визначену Мінінфраструктури та збільшену у два рази, для міст з населенням понад 300 тис. осіб, обласних центрів, а також населених пунктів, які розташовані на відстані до 15 кілометрів від меж м. Києва та обласних центрів, – у два рази, для міст та інших населених пунктів з населенням до 300 тис. – 1,75 раза у відповідному регіоні
– Нормативна площа для квартири: 52,5 м2 на 1 особу та додатково 21 м2 на кожного наступного члена сім’ї.
– Нормативна площа для приватного будинку 62,5 м2 на 1 особу та додатково 21 м2 на кожного наступного члена сім’ї.
Наприклад:
Чи можна отримати кредит, якщо в тебе вже є у власності нерухомість?
Умовами Програми можна скористатися, якщо у власності кандидата або його сім’ї є житлова нерухомість площею менше ніж 52,5 м² для однієї особи та 21 м² на кожного наступного члена сім’ї. Також враховуються майнові права на житло та нерухомість, що була відчужена (продана, подарована тощо) протягом останніх 12 місяців.
При цьому не враховуються житлові об’єкти на тимчасово окупованих територіях та територіях активних бойових дій та нерухомість, яка знищена або пошкоджена.
Яке житло можна обрати за умовами програми?
Ви можете обрати квартиру, приватний будинок або майнові права на житло що будується.
Житло має відповідати таким умовам:
1. Нерухомість розташована на території України (за винятком об’єктів житлової нерухомості, що розташовані на територіях активних бойових дій та/або тимчасово окупованих територіях);2. На житло відсутні обтяження та арешти;3. Нормативна площа:
– для квартири у багатоквартирному житловому будинку: не більше 52,5 кв.м. на одну особу + 21 кв.м. на кожного наступного члена сім’ї;
– для приватного будинку або таунхаусу: не більше 62,5 кв.м. на одну особу + 21 кв.м. на кожного наступного члена сім’ї.
Вартість понаднормованої площі можна сплатити за рахунок першого внеску.4. Вимоги до віку житла – за посиланням
Яка нерухомість не підлягає кредитуванню?
Предметом іпотеки не можуть бути:
– приміщення з фондів житла, призначеного для тимчасового проживання;
– житловий будинок, розташований на земельній ділянці, що не належить до земель житлової та громадської забудови;
– дачний або садовий будинок;
– будинок та квартира в будинку, які є пам’яткою архітектури та внесені до Державного реєстру нерухомих пам’яток України;
– житло розташоване на території активних бойових дій та тимчасово окупованих територіях;
– вік житла перевищує:
Перелік житла, яке не враховується при визначенні нормативної площі при програмі
Для визначення можливості отримати кредит за програмою єОселя не враховується у власності житло:
– житло, розташоване в районі бойових дій або на тимчасово окупованій території;
– житло, знищене або пошкоджене внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України
Акредитовані об'єкти
Акредитовані об’єкти для програми “єОселя” включають житлові комплекси, що будуються та пройшли акредитацію в банках-партнерах програми. Ці об’єкти відповідають встановленим вимогам якості та є доступними для кредитування через програму. Інформацію про акредитовані об’єкти можна знайти на сайті програми за посиланням або безпосередньо у банках-партнерах, які надають кредити за цією програмою
Що таке гранична вартість 1м кв площі житла?
Умови розрахунку граничної вартості житлаГранична вартість 1 кв. м. визначається як опосередкована вартість спорудження житла за регіонами України, визначену Мінрегіоном з врахуванням коефіцієнтів для певних регіонів, зокрема:
– для Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова не може перевищувати опосередковану вартість спорудження житла за регіонами України, визначену Мінрегіоном та збільшену в 2 рази;
– для міст з населенням понад 300 тис. осіб, обласних центрів, а також населених пунктів, які розташовані на відстані до 15 кілометрів від меж м. Києва та обласних центрів – у 2 рази;
– для міст та інших населених пунктів з населенням до 300 тис. – в 1,75 раза у відповідному регіоні
Що таке відсоткова ставка
Базова ставка — це відсоткова ставка за іпотечними кредитами в рамках програми єОселя:
– 7 % річних – протягом десяти років з дати укладення кредитного договору;
– 10 % річних – починаючи з першого календарного дня одинадцятого року дії кредитного договоруДля позичальників, які належать до пільгової категорії, відсоткова (пільгова) ставка складає:
– 3 % річних – протягом десяти років з дати укладення кредитного договору;
– 6 % річних – починаючи з першого календарного дня одинадцятого року дії кредитного договору
Який розмір відсоткової ставки
Чи змінюється відсоткова ставка протягом строку дії кредиту?Для пільгових категорій позичальників відсоткова ставка може змінюватись у разі:
– допущення позичальником прострочення сплати платежів по кредиту понад 30 днів (в такому випадку зупиняється виплата компенсації відсоткової ставки)
– не надання позичальником документів для підтвердження належності позичальника до пільгової категорії громадян (в такому випадку зупиняється виплата компенсації відсоткової ставки)Для всіх категорій позичальників відсоткова ставка може змінюватись:
– починаючи з першого календарного дня одинадцятого року дії кредитного договору*дана умова дії для договорів укладених з 19.09.2024
Зміна відсоткової ставки на 11 рік
Умовами Програми передбачені наступні зміни відсоткової ставки:Базова відсоткова ставка змінюється з 7 % до 10% річних
Пільгова відсоткова ставка змінюється з 3 % до 6% річнихдана умова дії для договорів, укладених з 19.09.2024
Додаткова компенсація
Чи можливо отримати додаткову компенсацію?Постановою №856 передбачена можливість отримання додаткової компенсації від місцевих органів влади та роботодавців:
– першого внеску або його частини;
– частини відсоткової ставки;
– частини основного боргу (сплаченого позичальником).На сьогодні діють наступні регіональні програми:
Позичальник може втратити право на отримання компенсації
Позичальник може втратити можливість отримувати компенсацію відсоткової ставкиповністю, у разі:– надання неправдивої інформації про себе та/або членів сім’ї
– придбання житла, яке не відповідає умовам програми;
– прострочення/порушення умов за кредитом понад 90 днів;
– втрата статусу пільгової категорії:
– ненадання довідки про підтвердження відношення до пільгової категорії (прострочення більше ніж 90 календарних днів) (вказана норма не розповсюджується на військовий блок та медичних працівників);
– зміна місця роботи (з дати втрати статусу пройшло більше ніж 30 календарних днів).тимчасово, у разі:
– допущення позичальником прострочки за платежами по кредиту понад 30 календарних днів (виплата компенсації призупиняється до моменту погашення простроченої заборгованості, але не пізніше ніж 90 календарних днів з моменту допущення прострочення сплати; компенсація поновлюється з місяця наступного за місяцем погашення прострочки).
Зміна відсоткової ставки
Якщо позичальник, що належить до пільгової категорії, змінює місце роботи, що НЕ належить до пільгової категорії, компенсація втрачається (наприклад: медичний працівник державного закладу перейшов до приватного). Він буде сплачувати кредит за базовою процентною ставкою – 7% річних.Якщо позичальник, що належить до пільгової категорії, змінює місце роботи на таке, що теж належить до пільгової категорії, компенсація зберігається (наприклад: вчитель став поліцейським), але якщо зміна роботи відбулась в межах 30 календарних днів.
Даний факт щоквартально підтверджується довідкою з місця роботи.Для збереження статусу пільгової категорії потрібно своєчасно надати довідку з нового місця роботи, у разі не надання довідки, компенсація не виплачується. У разі не надання довідки протягом 90 днів, компенсація втрачається назавжди (вказана норма не розповсюджується на військовий блок та медичних працівників).
Послуги нотаріуса
Який розмір оплати послуг нотаріуса?У рамках програми “єОселя” для оформлення іпотечних кредитів нотаріус виконує кілька основних функцій:
– посвідчення договорів: купівлі-продажу, договору іпотеки, поруки;
– накладання заборони на відчуження майна;
– формування довідок та проведення перевірок;
– посвідчення заяв.
Вартість нотаріальних послуг складається нотаріусом.
Оцінка нерухомості
▼Яка процедура оцінки?
Оцінка майна здійснюється суб’єктами оціночної діяльності та оціночними компаніями, що акредитовані банками-партнерами.
Оцінщик перевіряє наявність житла та його стан особисто з виїздом на місце. Після чого складається звіт про оцінку майна відповідно до вимог банку. Вартість оцінки майна визначається суб’єктом оціночної діяльності.
▼Перелік оціночних компаній
З метою проведення оцінки нерухомого майна банки-партнери акредитовують оціночні компанії та/або суб’єктів оціночної діяльності.
Перелік акредитованих компаній банки розміщують на офіційному сайті.
Крім того, перелік оціночних компаній можна отримати у менеджера банка.
▼Які документи необхідно надати власнику нерухомості для проведення оцінки?
Перелік документів, які необхідно надати для проведення оцінки нерухомості (копії):
1. Витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
2. Технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна. Якщо були зміни у плануванні, зміни площі, то знадобиться довідка про зміну площі або відповідна примітка у Технічному паспорті.
3. Паспорт та РНОКПП власника (власників) – якщо продавець фізична (і) особа (и).
4. Уставні документи продавця – якщо продавець юридична особа.
У разі придбання приватного будинку додатково надаються:
1. Витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на земельну ділянку.
2. Витяг з Державного земельного кадастру на земельну ділянку.
Страхування предмету іпотеки
Який розмір страхового тарифу?
Страховий тариф не повинен перевищувати:
- 0,25 відсотка на рік вартості предмета іпотеки, якщо договором страхування предмета іпотеки не передбачено страхування додаткових ризиків пошкодження житла внаслідок воєнних дій;
- 1,25 відсотка на рік вартості предмета іпотеки, якщо договором страхування предмета іпотеки передбачено також страхування додаткових ризиків пошкодження житла внаслідок воєнних дій.
Збори на обов'язкове державне пенсійне страхування
▼Розмір зборів ПФУ
При купівлі нерухомості в Україні дійсно передбачений збір на обов’язкове державне пенсійне страхування. Він становить 1% від вартості нерухомості, яка зазначена в договорі купівлі-продажу. Цей платіж сплачується одноразово під час укладення угоди.
Хто сплачує: цей збір сплачує покупець.
Винятки: Є винятки, коли збір на пенсійне страхування не сплачується, наприклад:
якщо покупець купує нерухомість вперше;
якщо покупець перебуває на обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов.
Як сплачується: Сплата збору відбувається через банк до укладення договору купівлі-продажу, а документ про сплату надається нотаріусу.
▼Чи маю я сплачувати збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, якщо я купую житло вперше?
Ні, не маєте. Відповідно до п. 15-1 Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затвердженого постановою КМУ від 3 листопада 1998 р. № 1740 (зі змінами), збір на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна сплачується фізичними особами, які придбавають нерухоме майно, у розмірі 1 % від вартості нерухомого майна, зазначеної в договорі купівлі-продажу такого майна, за винятком громадян, які придбавають житло і перебувають у черзі на одержання житла або купують житло вперше.
Податки
▼ Чи маю я право на податкову знижку?
Так, маєте. Згідно зі статтею 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку має право на податкову знижку, адже одним з видів витрат, дозволених до включення до податкової знижки, є відшкодування частини суми процентів, сплачених платником податку за користування іпотечним житловим кредитом.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року. Загальна сума податкової знижки не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.
Звертаємо увагу, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, проводить безоплатні роз’яснення порядку підтвердження прав на податкову знижку та подання податкової декларації, у тому числі шляхом проведення відповідних навчань, семінарів тощо, забезпечує безоплатне надання бланків податкових декларацій з цього податку, інших розрахунків, передбачених цим розділом, контролюючими органами за першим запитом платника цього податку. Більш детальну інформацію Ви можете дізнатись в державній податковій службі за місцем реєстрації.
▼ Які податки сплачує продавець?
При укладанні договору купівлі-продажу продавець фізична особа сплачує:
1% від вартості житла державне мито (за домовленістю сторін розподіл витрат може бути іншим);
5% податок на прибуток від вартості житла (у разі якщо житло перебувало у власності менше 3-х років або протягом поточного року продавцем вже здійснювалось відчуження житла)
5% військовий збір (виникає разом з податком на прибуток)
При укладанні договору купівлі-продажу продавець юридична особа сплачує податки залежно від системи оподаткування, на якій він знаходиться.
Відкриття рахунку Позичальника (згідно із тарифами банку)
Розмір комісії за відкриття рахунку встановлюється банком відповідно до тарифів банку.
Комісія за надання кредиту (одноразова)
Яка комісія банку за надання кредиту?Не більш як 1,0% від суми наданого кредиту